Videojáték és boldog párkapcsolat: Működik a dolog!

gamer-couples.jpg

Sokszor kérdezik az ismerőseim, barátaim, hogy a játék mennyi időt vesz el az életemből, marad-e kellő energiám más jellegű tevékenységekre, nem megy-e olyan alapvető dolgok rovására, mint a munka, vagy épp a szociális kapcsolatok, főként a magánéletemre gondolnak ilyenkor. Azt hiszem, nyugodtan kijelenthetem, pici odafigyeléssel mindenre lehet időt szakítani, még akkor is, ha egy nap tényleg csak 24 órából áll és sokszor boldoggá tenne, ha lenne még néhány óra valahol elfekvőben.

Régebben, amikor „csak” az iskolai kötelezettségeknek kellett eleget tennem, persze minden könnyebb és egyszerűbb volt. Suli és edzés után rohantam haza, gyors tanulgatás és már ültem is le a monitor elé, ha a bátyám épp engedélyt adott rá. Természetesen már ekkor is igyekeztem a kellő egyensúlyt, vagyis az arany középutat megtalálni, versenyszerűen úsztam és bulizni is ugyanúgy eljártam, mint az osztálytársaim, de a fennmaradó idő csak a játéké volt. Amióta felnőttem, sokkal kevesebbet tudok kockulni, az igényeim is megváltoztak, a mennyiség helyét a minőség vette át. Előfordult korábban, hogy mindenféle szemetet kipróbáltam, letöltöttem, majd néhány óra után már töröltem is a gépről és azonnal egy másik játékba fogtam bele. Manapság inkább hónapokig elvagyok egy-egy címmel, de kiélvezem az összes pillanatot, ahogy a Witcher esetében is tértént (történik).   

Egyébként a párommal több, mint 3 éve vagyunk együtt, szerencsére ma már ő is szokott hébe-hóba játszani, ha nem is annyit, mint én. Ebben nekem is meg van a szerepem, rengeteget nyafogtam az elején, hogy próbáljon ki néhányat a kedvenceim közül, végül kedvet kapott hozzá. Így a hobbimat könnyen, legalábbis könnyebben el tudta fogadni, sőt, ma már az sem ritka, hogy együtt nyúzzuk a kontrollert, legutóbb a LEGO Marvel`s Avengers-t toltuk végig, jó kis móka volt. Nem volt szempont a választásnál, hogy ő is játékos legyen, de egyáltalán nem hátrány, hogy kiderült, nem teljesen idegen tőle ez a világ.

Természetesen mindent a maga helyén és idejében kell tudni kezelni, hogy flottul működjenek a dolgok. Amióta közösen élünk, szépen ki van osztva, kinek és mikor éppen mi a feladata, mikor van ideje a házimunkának (pfuj), a romantikának, de a gaming is szerepel a napirenden. Igaz, az is megesik olykor, hogy napok telnek el anélkül, hogy egyáltalán bekapcsolnám a gépet. Régen inkább nem aludtam ki magam, de akkor is leültem játszani, most pedig sokszor eszembe sem jut. Persze, ha hosszabb ideig kimarad a játék, egyszer csak kibírhatatlan és hisztis leszek, ilyenkor szoktam 1-2 napra bezárkózni és teljesen kizárni a külvilágot, majd feltöltődve újrakezdeni a normális életet. A barátom nem szól semmit, ő is el van, mint a befőtt, elmegy sörözni a barátaival, vagy meccset néz,  mert ilyenkor engedem :), megérti, hogy nekem mennyit jelent ez az egész, szerencsésnek mondhatom magam. 

Ami még okozni tudott némi fejfájást és kisebb konfliktusokat, az a vásárlási mániám. A rucikat és a pipere holmikat minden pasi elfogadja, de hogy emellé még időnként új videokártyákat, procit és néhanap konzolokat is vegyen egy lány, az nem hétköznapi eset. Én mégis ilyen vagyok, ugyanakkor én sem szólok semmit, ha ő a Bajnokok Ligája csoportmeccsre utazik Madridba a gyerekkori haverjával. Abban egyeztünk meg, hogy a közös kiadásokon és a havi félretett tartalékon túl mindenki arra költ, amire csak szeretne, nem korlátozzuk a másikat. Mindez persze nem lesz így örökké, hiszen előbb-utóbb mi is szeretnénk családot, gyerekeket, de addig Carpe diem, éljen a hedonizmus! A viccet félretéve csak addig nyújtózkodunk, ameddig az a bizonyos takaró ér, én például hónapokig gyűjtögettem az új AUSUS kártyámra és a közös élményeket semmiféle kütyüért nem cserélném el, inkább eltöltök egy hetet kettesben vele a Balaton mellett, minthogy SLI rendszert építsek, pedig szeretnék, nem titok.

Mindent összevetve a tolerancia, a szeretet és az egymás iránt tanúsított kellő odafigyelés a garancia, hogy a videojáték ne megmérgezze, hanem kiegészítse és még boldogabbá tegye a párkapcsolatunkat!

Nagy ölelést küldök Nektek, lazítsatok, kapcsolódjatok ki és ha tehetitek, ebben a kánikulában ti is látogassatok el valamilyen vízpartra!

11218153_374094142801376_8289974359946975355_n.jpg

Ha tetszett a cikk és a Gamer Girls blog, iratkozz fel Facebook oldalunkra!

Pussz

Korbi