ASUS ROG Strix GeForce® GTX 1080 - Csúcskategóriás videokártya egy nő kezében

593376_20160706_111323_jpg.jpg

Abban a szerencsés helyzetben vagyok, hogy nagyjából 2 héttel ezelőtt rátehettem a kezecskéimet az új ASUS Strix GTX 1080-as videokártyára, ám az örömbe sajnos üröm is vegyült, ugyanis az alaplapom (Asus Maximus Hero VIII Impact) épp a hétvégi tesztelgetésre adta meg magát minden előzmény nélkül. Szerencsére garanciális még jó ideig, ennek ellenére teljesen elszontyolodtam, hogy ezúttal is el kell halasztanom a videokártya alapos megizzasztását. Szerencsére a párom eladósorban porosodó konfigurációja épp kapóra jött, így hát átugrottam hozzá és végre kicsit közelebbről is megismerkedtem új szerzeményemmel.

A kártya technikai paraméterei már jó ideje közismertek, ezért a nyers számokkal senkit sem fárasztanék. Miután letöltöttem a legfrissebb drivereket, valamint a megfelelő segédprogramokat, bele is kezdtem a benchmarkok futtatásába és a méricskélésébe. Sajnos a barátom gépe nem tuningra lett összeállítva, így gyári órajelekkel ment minden, az eredmények ezért nem a legoptimálisabbak, kénytelenen leszek majd aktualizálni, amint a lapom visszaérkezik, remélhetőleg néhány napon belül.

7.jpg

TESZTKONFIGURÁCIÓ

Az alábbi, rossznak, vagy gyengének azért semmiképp sem mondható összeállítás alatt futottak a tesztek:

MSI B150M MORTAR alaplap

Intel Core i7-6700 processzor

DeepCool GAMMAXX 200T processzor hűtő

2 X 8GB 2133MHz DDR4 RAM Kingston HyperX Fury Black memória

Kingston 240GB Hyperx Fury SHFS37A/240G SSD meghajtó

Kingston 120GB HyperX Savage SHSS3B7A/120G SSD meghajtó

FSP 550W Raider S 550 80+ tápegység

NZXT Source 340 CA-S340MB-GR fekete-piros számítógép ház

A megjelenítő egy Full HD Sony Bravia televízió volt, ez szintén erős visszalépés az otthoni WQHD felbontású ASUS PG279Q ROG SWIFT monitoromhoz képest, ráadásul a G-Sync örömeiről és a 165 Hz-es képfrissítésről is le kellett mondanom. Első körben a frissen megjelent 3DMark kifejezetten DirectX 12-höz készülő változatát, a Time Spy-t indítottam el és az alábbi végeredményt sikerült kipasszíroznom belőle.

1_3_1.jpg

2_1_1.jpg

Természetesen egy sima Fire Strike teszt is készült, ahol szintén a vártnál némileg alacsonyabb eredmény született, ugyanakkor a korábbi GTX 980 kártyámhoz viszonyítva így is mérföldekkel jobban teljesített az új videokártya. 

3_1_1.jpg

4_1_1.jpg

A újabb állomás az Unigine Valley és a Unigine Heaven volt, amely a következő adatokkal zárult. 

 5_2.jpg6_2.jpg

Játékokkal kapcsolatban ezidáig csupán a The Witcher 3: Wild Hunt (ebből egy röpke perces videót is készítettem Nektek, később természetesen hosszabb játékvideókra is számíthattok), a GTA V és az Ori And The Blind Forest voltak terítéken, ez utóbbi nem igazán mérvadó, mert bár az egyik nagy kedvencem, nem követel magának túlzottan izmos vasat. A Witcher és a GTA is remekül futottak az új kártyával, a korábbi kompromisszumokkal itt már nem kellett foglalkoznom, a legmagasabb beállítások mellett is 100 fps közeli eredményeket mért a Fraps. 

KONKLÚZIÓ

Ha összegeznem kellene a tapasztalataimat, kissé felemás érzések kavarognak bennem. Nem úgy sikerült a teszt, ahogy elterveztem, hiszen nem azon a gépen és azokkal a feltételekkel tudtam végigfuttatni a programokat és játékokat, amelyen szerettem volna. A kari csendes, nem melegszik túlzottan, 65 fok fölé nem igazán sikerült felkúsznia a mérőnek. Full HD felbontás mellett a kártyának nincsenek igazi korlátai, de ez egészen nyilvánvaló volt eddig is, igazán az lett volna érdekes, mit tud 2K felbontás alatt, így jelenleg nem merem kijelenteni teljes bizonyossággal, hogy valóban megéri a kissé borsos árát.Ezért egész biztos vagyok benne, hogy idővel, amint az alaplapomat épségben visszakapom, egy újabb, alaposabb és átfogóbb értékelést is készítek Nektek!

Ha tetszett a cikk és a Gamer Girls blog, iratkozz fel Facebook oldalunkra!

Pussz

Korbi pink_heart_by_nekokawaiiprince-d9s9u4l.gif